close
تبلیغات در اینترنت
گوهران برسر دوراهی
loading...

نوشته ها ی شخصی ما در معلم بورس

سلام روزبخیر  -کانال ما در تلگرام apsahm@ -فرض تمام کشف روندهای 12 سال گذشته ما سوتفاهم بود.....ایا کشف روند گوهران در محدوده2400ریال که الان 2925ریال هست این دیگر سو تفاهم نیست......امروز 98/09/05 -اینترنیت گوشی ها قطع ووصل مطلب گذاشتن در کانال تلگرام هم با مشکل مواجه شده است -ذوب روزهای گذشته در کانال گفتیم به کف حمایت نزدیک شده بود امروز با مقدار محدودی رشد مواجه شده است ولی احتمال اصلاح قیمت مجدد وجود دارد -پاسا در محدوده 7450ریال کشف روند کردیم الان 7850ریال امروز 98/09/05-افت مجد د شاملا…



سلام روزبخیر



 -کانال ما در تلگرام apsahm@


-فرض تمام کشف روندهای 12 سال گذشته ما سوتفاهم بود.....ایا کشف روند گوهران در محدوده2400ریال که الان 2925ریال هست این دیگر سو تفاهم نیست......امروز 98/09/05


-اینترنیت گوشی ها قطع ووصل مطلب گذاشتن در کانال تلگرام هم با مشکل مواجه شده است


-ذوب روزهای گذشته در کانال گفتیم به کف حمایت نزدیک شده بود امروز با مقدار محدودی رشد مواجه شده است ولی احتمال اصلاح قیمت مجدد وجود دارد


-پاسا در محدوده 7450ریال کشف روند کردیم الان 7850ریال امروز 98/09/05


-افت مجد د شاملا به محدوده 37000ریال 35000ریال می تواند فرصت ورود باشد
-
در ۸ ماه :

"تنوین" ۴۹۰.۷ میلیارد تومان درآمد ساخت / رشد ۷۱ درصدی

تامین سرمایه نوین با ارائه گزارش عملکرد آبان و ۸ ماه سال جاری، ۴۹۰.۷ میلیارد تومان درآمد کسب کرد و با رشد ۷۱ درصدی نسبت به دوره مشابه قبل و رشد قیمت همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شرکت تامین سرمایه نوین که با سرمایه 900 میلیارد تومانی در بازار دوم بورس تهران درج شده، اقدام به انتشار گزارش عملکرد آبان و 8 ماهه سال جاری کرد و در جریان معاملات امروز با رشد 1.6 درصدی قیمت هر سهم روبرو شد.

بر این اساس، "تنوین" در دوره یک ماهه مبلغ 63.4 میلیارد تومان از فروش سهام، تعهد پذیره نویسی اوراق، مدیریت صندوق ها و سبدهای سرمایه گذاری، بازارگردانی اوراق، بانکداری اختصاصی، سود سپرده بانکی، سرمایه گذاری در اوراق مشارکت، مشاوره عرضه و ارزش گذاری و سرمایه گذاری در صندوق ها درآمد داشته است.

این شرکت در عملکرد 8 ماهه مبلغ 490.7 میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 71 درصد رشد داشته است. همچنین در توضیحات دوره یک ماهه، علت کاهش درآمد آبان نسبت به مهر ماه کاهش درآمد تعهد پذیره نویسی اوراق منفعت دولت اعلام شده که در مهر شناسایی و به انتشار عموم نیز رسیده است.


-سخزر -کاسپین ......جایزه داریم از این دو سهم مشغله کاری اجازه نداد از این دوسهم نوسان بگیریم فکر میکنم  هر ماه میشود یک نوسان گرفت

میریه بالا میاد پایین حتما نمودارهای تکنیکی این دوسهم را چک کنید درج مطلب امروز 98/09/05


-عجب بورسی داریم نوسان گیران سفته باز ازاد ازاد ازاد......سهامداران بلند مدتی همیشه در اذیت قربان ناظر بشوم کاری به نوسان گیران ندارد
-گوهران عجب گوهرانی شد... شد سهم زیرخاکی البته برای انهایی که در محدوده 2400ریال خریده بودند به خودم امیدوار شدم با این کشف روند
-ثاباد حجم معاملات مشکوک.....نیاز به بررسی هفته های قبل روند سهم وکنترل روند اینده سهم دارد
-
با زیان ۲.۷ هزار میلیارد تومانی در نیمه اول سال :

تنها راه نجات ایران خودرو، ساپیا و پارس خودرو : تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه

سه شرکت ایران خودرو، ساپیا و پارس خودرو با زیا ۲۷ هزار میلیارد تومانی ، چاره‌ای جز تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بروز کردن قیمت اموال و دارایی‌ها و افزایش سرمایه ندارند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  به نقل از دنیای اقتصاد ، سه خودروساز بزرگ ایران خودرو، ساپیا و پارس خودرو ، ۶ ماه اول سال را نیز مانند چند دوره گذشته با ضرر هنگفت ۲۷ هزار میلیارد تومانی به پایان رساندند تا صنعت خودرو کماکان در زیان غوطه‌ور بماند.

طبق صورت‌های مالی این سه خودروساز بزرگ در مجموع زیانی بالغ بر ۹ هزار و ۴۲۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون تومان را در نیمه نخست سال حاصل شده که  در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته، ۴. ۹۳ درصد افزایش نشان می دهد . همچنین جمع زیان انباشته سه خودروساز تا پایان شهریور به بیش از ۲۷ هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان رسیده است.

زیان ایران‌خودرو و سایپا از ۵۰ درصد سرمایه‌ بیشتر بوده و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شوند. طبق این ماده، اگر زیان شرکتی از ۵۰ درصد سرمایه بیشتر باشد، هیات‌مدیره باید نسبت به تشکیل مجمع و چگونگی ادامه فعالیت تصمیم‌گیری کند. سرمایه اسمی ایران خودرو هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بوده اما بیش از پنج هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان زیان دارد . یعنی تقریبا ۵. ۳ برابر کل سرمایه‌. همچنین بیش از ۱۳ هزار و ۳۷۴ میلیارد و ۶۷۱ میلیون تومان زیان انباشته نیز تا پایان شهریور ثبت شده است.

سایپا هم سرمایه‌ای سه هزار و ۹۲۶ میلیارد تومانی ثبت کرده و زیان آن سه هزار و ۴۵۵ میلیارد و ۱۴۲ میلیون تومان و زیان انباشته بیش از ۱۰ هزار و ۱۷۸ میلیارد و ۶۹۳ میلیون تومان است. بنابراین هم زیان فصل نخست ۹۸ و هم زیان انباشته سایپا از نصف سرمایه بیشتر بوده و طبعا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می‌شود.

پارس خودرو هم نتوانسته از شمول این قانون در امان بماند با سرمایه بیش از دو هزار و ۲۷۲ میلیارد تومانی، نتوانسته کفاف زیان انباشته هنگفت را دهد و  زیان انباشته هم به سه هزار و ۵۶۲ میلیارد تومان رسیده که بیش از ۵۰ درصد سرمایه‌ است.

با توجه به کارنامه مالی خودروسازان و مشمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت، چاره‌ای جز تجدید ارزیابی دارایی‌ها و بروز کردن قیمت اموال و دارایی‌ها ندارند . خودروسازان بزرگ سال‌ها است که تجدید ارزیابی جامع و کاملی را انجام نداده‌اند و با توجه به رشد قیمت‌ها این فرصت را دارند تا با بروز کردن ارزش اموال و دارایی‌ها ، برچسب ورشکستگی را از پیشانی خود بردارند.

از دید خودروسازان، دلیل اصلی این زیان هنگفت همچنان قیمت‌گذاری دستوری است. سیاستی که سال‌ها از سوی دولت اجرا می‌شود و انتقادهای فراوانی نیز نه فقط از سوی فعالان صنعت خودرو، بلکه اقتصاددانان و کارشناسان نیز به آن وارد است.

طبق این سیاست، خودروسازان مجبورند قیمت محصولات را طبق نظر نهادهای دولتی تعیین کنند نه در حاشیه بازار. البته یک سالی می‌شود که دولت مجوز قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در حاشیه بازار را صادر کرده اما این حاشیه بازار تنها روی کاغذ آمده و در عمل رعایت نشده و نمی‌شود.

خودروسازان معتقدند قیمت‌گذاری در حاشیه بازار زمانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد که بتوانند محصولات‌ را بدون دخالت دولت و نزدیک به نرخ‌های بازار قیمت‌گذاری کرده و به فروش برسانند.

به اعتقاد خودروسازان، زیان انباشته ۲۷ هزار میلیارد تومانی بیش از هر مساله دیگری از قیمت‌گذاری دستوری سرچشمه می‌گیرد و اگر مجوز تعیین قیمت و فروش محصولات‌ در حاشیه بازار را به معنای واقعی کلمه داشتند، شاید غول‌هایی کمر خم کرده، نبودند. این اعتقاد خودروسازان البته برای بسیاری قابل قبول نیست. آنها که معتقدند زیان هنگفت جاده مخصوصی‌ها ریشه در مسائل دیگری مانند ضعف بهره‌وری و ریخت و پاش‌های مالی نیز دارد.

این گروه نقش قیمت‌گذاری دستوری را در زیاندهی خودروسازان نفی نمی‌کنند اما آن را علت تامه ندانسته و نمی‌پذیرند غول‌های جاده مخصوص در این ماجرا بی گناهند. هرچه هست، بخش اصلی و بزرگ خودروسازی درحال حاضر با زیان انباشته‌ای هنگفت دست و پنجه نرم می‌کند و به نظر می‌رسد با توجه به تداوم مسائلی مانند ضعف بهره وری و قیمت‌گذاری دستوری و...، این روند ادامه یافته و خودروسازان همچنان زیان روی زیان بگذارند.

انتهای پیام


-مدیریت گذشته خودرویی ها باعث این زیان انباشته هست مدیریت حال را باید در اینده قضاوت کرد
-

افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی و دو محل دیگر منجر به صف خرید سنگین شد

بیمه البرز از موافقت هیات مدیره مبنی بر برنامه افزایش سرمایه از سه محل تجدید ارزیابی املاک، سود انباشته و آورده نقدی خبر داد و با رشد قیمت و صف خرید سنگین روبرو شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بیمه البرز که با سرمایه 400 میلیارد تومانی در تابلوی اصلی بورس حضور دارد درخصوص برنامه افزایش سرمایه از سه محل توضیح داد و با رشد 4.9 درصدی به قیمت 3134 ریالی رسید و صف خرید بیش از 95 میلیون سهمی روبرو شد.

براین اساس،" البرز" پیرو گزارش منتشر شده در فضای مجازی اعلام کرد: افزایش سرمایه این شرکت از محل تجدید ارزیابی املاک (زمین و ساختمان)، سود انباشته و آورده نقدی در جلسه روز گذشته هیأت مدیره مورد موافقت قرار گرفت.

در این رابطه تفکیک مبلغ و درصد افزایش سرمایه پس از ارزیابی املاک توسط هیأت کارشناسان رسمی دادگستری و تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه است که این تصمیم منوط به نتایج حاصل از ارزیابی فوق و حصول کلی شرایط مانند موافقت و تصویب مجمع فوق العاده سهامداران، اخذ مجوز های لازم از سازمان های ذیربط و انجام تمامی اقدامات قانونی طبق دستورالعمل های آن سازمان خواهد بود.

بنابراین گزارش، گروه توسعه مالی مهرآیندگان و دولت با 19.9 و 17.3 درصد در ترکیب سهامداری این شرکت بیمه حضور دارند.

انتهای پیام


-بیمه البرز 94 میلیون صف خرید تا این لحظه یادش بخیر زمانی که صد تومان بود صد بار میگفتیم میره بالا
-گروه بیمه امروز سبز سبز است تا این لحظه
-امسال تابستان وارد سایت ایرنیک شدم دامنه سایت فعلی را یک سال تمدید کنم اشتباهی دوسال تمدید کردم انگار یکی گفت حکمتی هست ما اینجا رایگان صلواتی مطلب بنویسیم....تاشقایق هست زندگی باید کرد همه چیز هم پول نمیشه....
-خبهمن امروز 2130ریال ذوب الان 1832 ریال دقیقا خبهمن میانگین 300ریال از ذوب جلوتر است سال قبل گفتیم خبهمن ذوبی دیگر است ان موقع خبهمن 1100ریال بود....چرا این مطلب را گفتیم علت اول ورود نقدینگی سنگین به بازار بود علت دوم نمودار ده ساله خبهمن بود
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


سلام روزبخیر



 -کانال ما در تلگرام apsahm@


-


-


-


-


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ارسال نظر برای این مطلب

88888
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
درباره ما
کانال ما در تلگرامapsahm@ این سایت محل یاد داشتهای شخصی ما می باشد. سلب مسئولیت برای هر گونه خرید وفروش سهم با مشاوران مجوز دار بورسی وکارگزاران خبره بورسی تماس بگیرید با تقلید از هیچ سایت ویا وبلاگ ویا کانال تلگرامی سهم خرید وفروش نکنید بهترین راهکار جلوگیری از ضرر خرید پله اول یکصد هزار تومان می باشد بخش نظرات سایت بسته است بخش عضو گیری واطلاعات کاربری نیز تعطیل است.
نام کاربری :
رمز عبور :
  • آرشیو
  • 1398
  • نظرسنجی
    نظر سنجی سایت در مورد نمادهای بورسی





    کدهای اختصاصی