close
تبلیغات در اینترنت
بورس چالش لذت بخش
loading...

نوشته ها ی شخصی ما در معلم بورس

سلام روزبخیر-کانال ما در تلگرامapsahm@-کاسپین حمایت  اول 28000ریال مقاومت اول 35000ریال مقاومت دوم 40000ریال امروز 98/04/15-سازمان بورس بررسی کند ببیند این همه کد غیر فعال چگونه عرضه اولیه می گیرند منشا کدهای خاموش کجاست-می گویند یک میلیون پراید تولید خواهد شد ولی تقاضا 6 میلیون است اصلا خیابانها گنجایش این همه خودرو را ندارد-دبالک افزایش سرمایه قطعی شد شروعی طوفانی با حجم سنگین معاملات بعد از افزایش سرمایه امروز 98/04/15-جوین در اینده عرضه  اولیه خواهد داشت میتواند یکی از خریدهای خارج…


سلام روزبخیر


-کانال ما در تلگرامapsahm@
-کاسپین حمایت  اول 28000ریال مقاومت اول 35000ریال مقاومت دوم 40000ریال امروز 98/04/15
-سازمان بورس بررسی کند ببیند این همه کد غیر فعال چگونه عرضه اولیه می گیرند منشا کدهای خاموش کجاست
-می گویند یک میلیون پراید تولید خواهد شد ولی تقاضا 6 میلیون است اصلا خیابانها گنجایش این همه خودرو را ندارد
-دبالک افزایش سرمایه قطعی شد شروعی طوفانی با حجم سنگین معاملات بعد از افزایش سرمایه امروز 98/04/15
-جوین در اینده عرضه  اولیه خواهد داشت میتواند یکی از خریدهای خارج از بورس باشد ......امروز 98/04/15
-شاخص کل متاثر از اخبار سیاسی فعلا تا این لحظه 1001 واحد منفی است....ولی مقطعی است ودیر یازود بسمت مثبت خواهد رفت طی روزهای اینده
-پردیس 1100ریال کشف روند شده بود الان 2273ریال صف خریدتا این لحظه امروز 98/04/15
-
عسکری مارانی مطرح کرد:

راهکار حل نقدینگی خودروسازان / اگر دولتی بودم تجدید ارزیابی را اجباری می کردم

کارشناس بازار سرمایه با اعلام راهکاری برای حل مشکل نقدینگی خودروسازان و دلایل مقاومت برخی مدیران برای تجدید ارزیابی دارایی ها گفت: اگر دولتی بودم، تجدید ارزیابی را اجباری می کردم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا عسکری مارانی با بیان اینکه بازارسرمایه همیشه برای ورود و سرمایه‌گذاری فرصت مناسبی است ولی بستگی به این دارد که سهامدار در چه بخشی سرمایه گذاری کند به تابناک گفت: اینکه آیا شاخص ۲۵۰ هزار واحدی برای ورود مناسب است و چه صنایعی برای سرمایه گذاری مطلوب است، عمدتا به سیاست‌های برنامه پنج ساله توسعه اقتصادی، بودجه سالانه و سیاست‌های دولت و سیستم قانون‌گذاری و مقررات وضع شده بستگی دارد و در این میان برخی ریسک‌های سیستماتیک نیز مطرح است .

وی ادامه داد: در صورت بی توجهی به ریسک‌های سیستماتیک ، بسیاری از صنایع هنوز به قیمت‌های گذشته برنگشته اند. مثلا صنعت پالایشگاهی هنوز نتوانسته به قیمت سال ۹۱ برسد. یا صنعت سیمان هنوز به قیمت‌های سال 81 بازنگشته و ۳۰ درصد عقب‌تر از قیمت‌های 16 سال پیش معامله می شود.

این کارشناس افزود: برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری هم بسیار پایین تر از NAV معامله می‌شوند و بعضی از صنایع مثل صنعت برق که دولت یارانه حامل انرژی می دهد، نه تنها به قیمت‌های واقعی نرسیده اند که حتی به قیمت های پایین تر هم نزدیک شده اند. بخش مسکن، بانک‌ها و بیمه‌ها هم صنایعی هستند که هنوز به جایگاهی که باید، نرسیدند.

عسکری مارانی با بیان اینکه با دیدن چنین مسائلی متوجه می‌شویم هنوز امکان رشد در تعداد زیادی از صنایع وجود دارد، ادامه داد: اولین نکته ای که فرد تازه وارد به بازار سرمایه باید رعایت کند این است که پس اندازی را وارد این بازار کند که نگاه کوتاه مدت به آن نداشته باشد، بلکه نگاه میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد و حتماً سبد سهام تشکیل دهد و درصد بالایی از دارایی را به سمت شرکت های سود محور ببرد.اگر غیر از این باشد در میان مدت و بلندمدت توقعات برآورده نخواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه فردی در بازار سرمایه وارد شود با این ادبیات حرکت کند و مثلا ۱۰۰ واحد سرمایه‌گذاری داشته باشد ۶۰ درصد آن را در بازار سرمایه وارد کند بازدهی یک ساله از بقیه بازارهای موازی بسیار بیشتر است.

تجدید ارزیابی باید اجباری شود

عسکری مارانی در مورد تجدید ارزیابی شرکت‌ها و اینکه چرا برخی مدیران و شرکت‌ها از تجدید ارزیابی استقبال نمی کنند، گفت: تمام اقتصاد ملی باید سمت ترازنامه را به قیمت روز برساند. بنگاه‌های اقتصادی چه دولتی و چه خصوصی چه سود چه زیانده باید سمت راست ترازنامه را واقعی کنند. اگر دولتی بودم، تجدید ارزیابی را اجباری می کردم.

مدیرعامل سابق سرمایه گذاری ملی ایران ادامه داد: دارایی هایی در اختیار بخش دولتی اعم از بانک مرکزی، بیمه مرکزی و نهادهایی که رگلاتور هستند باید واقعی شود تا مدیران در ارتباط با سمت راست ترازنامه پاسخگوی بازدهی باشند. شرکت های دارای زیان انباشته و خواهان اصلاح ساختار مالی برای استفاده از تسهیلات از تجدید ارزیابی استقبال می‌کنند.

وی در برابر این سئوال که اینکه چرا عده‌ای در این مورد مقاومت می‌کنند؟ پاسخ داد: برخی مدیران نمی‌خواهند با واقعی کردن سمت راست ترازنامه ، پاسخگو باشند. ضمن آنکه در کنترل داخلی و حاکمیت شرکتی، یکی از وظایف مدیران، استفاده بهینه از دارایی ها بوده و باید نسبت به این موضوع و نسبت های مالی پاسخگو باشند. بنابراین بدیهی است برخی مدیران مقاومت می‌کنند.

عسکری مارانی با تأکید بر اینکه تجدید ارزیابی ساز و کاری است که باید به سمت آن حرکت کرد، ادامه داد: زمانی قیمت دلار هزار تومان بود ولی در حال حاضر نمی‌توان دارایی ها را با قیمت های تاریخی در ترازنامه آن هم مستهلک نشان داد. این درحالی است که با اصلاح سمت راست ترازنامه، ساز و کار  قیمت‌گذاری در سازمان حمایت و در صنایع دارای رقابت و دستگاه‌های دولتی حساس به قیمت‌گذاری ، تغییر می‌کند و با توجه به قیمت واقعی دارایی ها، قیمت گذاری کالا و خدمات انجام می شود که این هم به بنگاه ها کمک می کند.

وی افزود: مثلاً بانکی پولی را انتقال می دهد و دو هزار ریال هزینه ارائه خدمات می‌گیرد اما تا زمانی که تجدید ارزیابی نکرده ، قیمت تمام شده این خدمت مشخص نیست. این بی معنی و باعث زیاندهی است در یک واحد صنعتی دامداری، یک کارخانه روانکار، کارخانه خوراکی، صنعت پالایشگاهی نیز این گونه است.

این کارشناس در خصوص تجدید ارزیابی صنعت خودرو هم با اشاره به آسیب ناشی از تحریم این صنعت ، ادامه داد : در شش ماه نخست سال گذشته به طور کلی اقتصاد رانت سنگینی از محل دلار ۴۲۰۰ تومانی از جمله در صنعت خودرو و قیمت گذاری غیر منصفانه به گروه‌های خاصی داد. در این صنعت،  زیرساخت سخت افزاری وجود داشته اما با کمبود نرم افزاری مواجه است که دلایلی مانند عدم انتقال دانش فنی هنگام شراکت با شرکت های خارجی و تحریم‌ها و مشکل گردش نقدینگی دارد.

راهکاری برای حل مشکل نقدینگی خودروسازان

عسکری مارانی ادامه داد: بازار سرمایه با انتشار چند ابزار مشتقه ساده در بورس کالا می تواند نقدینگی صنعت خودرو را فراهم کند. بدین ترتیب که کالاهای مصرفی در این صنعت  اعم از ورق فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی  به صورت اوراق مشتقه توسط تولیدکننده های عمده این صنعت  مثلا پتروشیمی شازند و امیرکبیر برای محصولات پتروشیمی، فولاد مبارکه برای ورق فولاد، ملی مس برای مس ، منتشر و فروخته و مردم با جایگزین کردن این اوراق ، از شرکت های خودرویی ، دستگاه تحویل بگیرند. این گونه مشکل نقدینگی خودروسازان و ساز و کار سخت‌ افزاری تولید ۲ تا ۳ میلیون خودرو حل می شود.

وی در پاسخ به تجدید ارزیابی صنعت خودرو با اشاره به شرکتی در جاده مخصوص گفت: این شرکت حجم عظیمی از دارایی ها و املاک، خطوط فنی و بسیاری تجهیزات را در اختیار دارد و بدیهی است باقی ماندن در این اعداد و ارقام برای این خودروساز معنا و مفهوم ندارد.

عسکری مارانی افزود: در صنعت خودرو یک مشکل اساسی و مربوط به حضور دولت با ۱۵ و ۱۶ درصد سهامداری و اداره این شرکت ها وجود دارد و بیشترین آسیب پذیری این صنعت هم از محل قیمت‌گذاری غیرمنصفانه دولتی بوده که اجازه حرکت به این صنعت را نداده است.

انتهای پیام


-بیمه البرز تا این لحظه 47 میلیون صف خرید در ده سال گذشته دهها بار در کف های بالای 1000ریال وزیر 1000ریال توسط ما کشف روند شده است
-فسرب صف فروش.....تا این لحظه
-خبرهای سیاسی هرچند محدود ولی روزهای گذشته در بازار تاثیر گذاشته است ولی شرایط مثبت خواهد شد
-ولسا پا الان صف فروش این سهم تجربه نشان داده شاید 10الی 15 درصدی از چند کانال تلگرامی پر بازدید تاثیر بپذیرد ولی در بلند مدت در مسیر خودش حرکت می کند شما نگاهتان به ولساپا بر مبنای مستندات کدال باشد
-فسرب هم با موج مثبت چند کانال تلگرامی رشد کرده بود الان صف فروش است....توضیح ما در مورد ولساپا فسرب شناخت علت رشد ونزول سهم است این نو ع رفتارها را دقیق شناسایی کنید فرض اگر هم با سهم همراه شدید زمان ورود وخروج را دقیق تر وبهتر تشخیص دهید تا در تله گرفتار نشوید
-سه عرضه اولیه درهآور-دکپسول-سیمرغ روزهای اینده نیز صف خرید ادامه دار خواهد بود
-دفارا الان صف خرید است......قبل مجمع کشف روند صحیح.......بعد مجمع کشف روند صحیح ........ما بموقع وحساب شده تشخیص میدهیم.....ولی سعی میکنیم مدام درصد رشد را به تصویر نکشانیم

-اوان.....فعلا متوقف......باز گشایی در کف اعلام شدهtsetmc......در اینده امروز 98/04/15

-کشتی گرفتن با شسپا مچ انداختن با شسپا کار راحتی نیست من زورم نمیرسد ولی ممکن است در بلند مدت سود اور باشد قبل از افزایش

اما بعد از افزایش ورود راحت تر خواهد بود امروز 98/04/15


-بانک دی همچنان صف خرید تا این لحظه حجم معاملات الان 167میلیون سهم
-غچین الان 49226ریال زمان کشف روند توسط ما 16000ریال....براحتی 200درصد رشد را تجربه کرد امروز 98/04/15
-نوشته های رنگ سبز به معنای خرید ویا فروش نیست صرفا حساسیتهای دیدبانی بازار وکشف روند ها در گذشته -حال-اینده است
-تا فردا خدا نگه دار
-
-
-
-

سلام روزبخیر


-کانال ما در تلگرامapsahm@
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ارسال نظر برای این مطلب

88888
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
درباره ما
کانال ما در تلگرامapsahm@ این سایت محل یاد داشتهای شخصی ما می باشد. سلب مسئولیت برای هر گونه خرید وفروش سهم با مشاوران مجوز دار بورسی وکارگزاران خبره بورسی تماس بگیرید با تقلید از هیچ سایت ویا وبلاگ ویا کانال تلگرامی سهم خرید وفروش نکنید بهترین راهکار جلوگیری از ضرر خرید پله اول یکصد هزار تومان می باشد بخش نظرات سایت بسته است بخش عضو گیری واطلاعات کاربری نیز تعطیل است.
نام کاربری :
رمز عبور :
  • آرشیو
  • 1398
  • کدهای اختصاصی